لوگوی وب سایت گل شاخه

سوال دارید؟

09129546296

آدرس ما

تهران ، اندیشه

آیا پرورش گل و گیاه سود دارد؟

دسته بندی پروژه ها

تهران - شهرک اندیشه

info@golshakheh.com

۰۹۱۲۹۵۴۶۲۹۶

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 18

آیا پرورش گل و گیاه سود دارد؟
38
2024-08-31
صادق علیجانی

چگونه از طریق پرورش گل وگیاه کسب درآمد کنیم؟ همه ما به دنبال راه هایی برای افزایش میزان درآمد خود هستیم. پرورش گل و گیاه یکی از این راه هاست که اگر به درستی انجام شود می تواند سود چشمگیری داشته باشد البته بسیاری از گل ها باید در محیط های گلخانه ای پرورش یابند مانند: گل رز هلندی، گل رز ایرانی، گل رز مینیاتوری، گل گلایل و…. قبل از آنکه تصمیم به انجام این کار بگیرید قطعا سوالات زیادی ذهن شما را درگیر خواهد کرد که ما اینجا سعی داریم به آن ها پاسخ بدهیم.

 

آیا پرورش گل و گیاه سود خوبی دارد؟

پرورش گل و گیاه کاری بسیار جذاب است که تاثیر زیادی در روحیه افراد می گذارد؛ اما به لحاظ کسب درآمد شروع کردن این شغل به سرمایه چندانی نسبت به شغل های دیگر نیاز ندارد، چون نیازمند مواد اولیه و تجهیزات گران قیمت نمی باشد. البته همین موضوع وابسته به نوع گل و یا گیاهی که قصد پرورش آن را دارید ممکن است متفاوت باشد.

باید دقت داشته باشید که نیاز، سلیقه و خواسته های مشتریان بیشتر به چه سمت و سویی می باشد و با بررسی و توجه دقیق به این موضوع مسیر خود را در این حوزه مشخص کنید تا بتوانید توجه مشتریان بیشتری را به محصول خود جلب کنید.

آیا پرورش گل و گیاه سود دارد؟

 

چند نمونه از گیاهانی که پرورش آن ها سود بیشتری دارد؟

آلوورا

امروزه ژل موجود در برگ این گیاه به دلیل خاصیت دارویی فراوانی که برای زیبایی، سلامت، طراوت و شادابی پوست و مو دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از روش های کسب درآمد پس از کاشت و پرورش این گیاه، فروش و عرضه ی آن به شرکت ها و تولید کنندگان محصولات پوستی و آرایشی می باشد.

 

گیاهان دارویی

مصرف گیاهان دارویی چون عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند بسیاری از مردم امروزه آن ها را جایگزین مناسبی برای درمان بیماری ها میدانند و ترجیح آن ها استفاده مداوم از گیاهان دارویی است. چند نمونه از گیاهان دارویی عبارت اند از: رزماری، آویشن، نعناع و … .

 

گل های آپارتمانی

باتوجه به تغییر سبک زندگی مردم به خصوص در شهرهای بزرگ و تبدیل خانه های ویلایی حیاط دار به آپارتمان ها گل های آپارتمانی طرفداران بسیاری دارند. اگر به گل و گیاه علاقه مند باشید خیلی راحت حتی در منزل میتوانید گل های مختلف آپارتمانی پرورش دهید و از طریق فروش آن سود خوبی داشته باشید. به طور مثال گل های سانسوریا، بونسای ها، گیاه بامبو و حسن یوسف از جمله گل های آپارتمانی محبوب هستند.

آیا پرورش گل و گیاه سود دارد؟

 

قارچ

قارچ های خوراکی مختلفی هستند که با کمی آموزش و داشتن فضای مناسب برای پرورش یافتن صحیح آن ها می توان به راحتی به یک پرورش دهنده قارچ تبدیل شد.

 

سبزی خوردن

سبزی خوردن هایی مانند ریحان، تره و شاهی به دلیل اینکه سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن انسان هستند از قدیم تا به الان جایگاه خود را در سفره های مردم حفظ کردند و خب مشخص است که کاشت و پرورش آن می تواند بسیار پر سود باشد و مشتری زیادی داشته باشد.

 

برای شروع کار چه چیزهایی نیاز است؟

 با توجه به نوع گیاهی که قصد پرورش آن را داریم می بایست در ابتدا فضای مناسبی را انتخاب کنیم. باید خاک و کود مناسب مثلا گیاخاک، خاک گلدان عمده ای، انواع کود های شیمیایی و حتی کود حیوانی آن را فراهم کنیم. اگر قصد داریم در خانه و یا گلخانه این کار را انجام دهیم پس باید گلدان هایی در سایز های مختلف و مناسب با میزان رشد و نیاز گیاه مورد نظر تهیه کنیم.

با توجه به نوع فضایی که انتخاب کردیم و نوع گیاهان در حال پرورش بایستی یک روش آبیاری هم مانند سیستم آبیاری قطره ای و یا سیستم آبیاری اتوماتیک تهیه کنیم. خرید انواع سم، آفت کش، ضد قارچ، انواع مکمل ها برای رشد بیشتر و با کیفیت تر گیاهان هم از مواردی هستند که تهیه ی آن ها برای پرورش هر نوع گل و گیاهی ضروری می باشد.

همه میدانیم که گیاهان برای رشد و پرورش یافتن نیازمند نور کافی هستند اگر انتخاب ما باغ و یا هر فضای باز  دیگری است نور خورشید برای آن ها کافیست؛ اما در صورتی که در خانه به پرورش گل و گیاه مشغول هستین در برخی مواقع با توجه به میزان نورگیر بودن محیط خانه و هم چنین نوع گل مد نظر ممکن است لازم باشد از چراغ های نور مصنوعی که مخصوص گیاهان هستند هم استفاده کنیم.

 

آیا بدون تجربه قبلی و یا بدون آموزش می توان گل و گیاه پرورش داد؟

پرورش گیاهان آن طور که به نظر می رسد کار چندان آسانی هم نیست، پرورش برخی گیاهان به نسبت آسان است و مراقبت چندانی نیاز ندارند اما دربرخی موارد روند کار خیلی هم پیش پا افتاده نیست، تمامی مراحل از زمان کاشت و قلمه زدن تا مراقبت و نگهداری و برداشت گیاه نیازمند تخصص و تجربه است؛ که برای کسب این مهارت هم میتوان از دوره های آموزشی و تجارب افراد متخصص استفاده کرد.

 

چگونه گیاه و گل سالم و با کیفیت پرورش دهیم؟

عوامل مختلفی در کیفیت محصول تاثیر گزار هستند، به طور مثال نور کافی، خاک و کود مناسب، استفاده از آفت کش ها، مکمل های مناسب گیاه، هرس کردن به موقع و درست که نیازمند یادگیری و نظر متخصص هستند به رشد و نمو و کیفیت گیاه ما کمک بسیار زیادی میکنند.

آیا پرورش گل و گیاه سود دارد؟

 

راه های بازاریابی و کسب درآمد

راه های فراوانی برای یافتن مشتری محصولات وجود دارند، به طور مثال تبلیغات در سایت های اینترنتی، تبلیغات محلی، فروش به شرکت ها و تولید کنندگان بزرگ تر، فروش در مغازه ها و فروشگاه ها از جمله راه های بازاریابی و فروش در این زمینه هستند.

راه دیگری که برای کسب درآمد دراین زمینه وجود دارد آموزش دادن تجارب خود به کسانی است که به تازگی وارد این مسیر شده اند و به دنبال راهی برای یادگیری درست هستند، شما زمانی که خودتان آموزش های لازم را دیدید و تا حد کافی در این مسیر قدم گذاشتید می توانید آموخته های خود را به روش های مختلف با دیگران به اشتراک بگذارید.

فروش بذر هم روش بسیار پر سودی است که می تواند منبعی برای کسب درآمد باشد. مثلا میتوان  بذر و دانه ی سبزی خوردن خود را در بسته بندی کوچک و کم حجم به کشاورزان و مزرعه داران بفروشید.

بسیاری از شرکت ها و ادارات در بسیاری از مناسبت ها مثلا روز معلم، عید غدیر، روز پرستار و … به کارمندان و پرسنل خود هدایایی اهدا میکنند، شما میتوانید با استفاده از خیلی روش ها مثلا بسته بندی های خاص و یا گل آرایی جذاب آن ها را تشویق به خرید گل از شما برای هدیه دادن به پرسنل و کارمندانشان کنید.

 

سود پرورش گل و گیاه چقدر است؟

جواب این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد

  • نوع گیاه و گلی که پرورش می دهید
  • بازاریابی درست و اصولی و انتخاب مشتریان مناسب
  • کیفیت محصولات
  • میزان گستردگی تبلیغات
  • روش تبلیغات
  • میزان نیاز جامعه به محصول
  • نحوه ی نگهداری و مراقبت از گیاه
  • در برخی موارد زیبایی ظاهری و نوع بسته بندی

 

سخن آخر

در مجموع پرورش گل و گیاه اگر توام با آموزش و انتخاب های درست در این زمینه باشد میتواند یک راه کسب درآمد خوب برای علاقه مندان باشد. ما در این نوشته از سایت گل شاخه سعی کردیم تمامی نکات و سوالات لازم برای کسب درآمد از گل و گیاه را به شما آموزش دهیم و همچنین گیاهانی که سود خوبی نیز دارند را به شما معرفی کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *